tisdag 6 oktober 2009

Överlevd

Så känner jag idag, hade en hemsk dag igår där allt var möjligt. Idag har jag inskränkt mina möjligheter till att enbart försöka göra snälla saker. Jag var hos min terapeut igår och hon hjälpte mig att strukturera upp allt så att jag hade en plan för kvällen. Jag ser det som det - överleva en kväll i taget. Hoppas att jag kan vara lika strukturerad i kväll som igår kväll.

På fredag fyller jag år, jag blir gammal, jag kan inte fatta att åren går så och jag fortfarande kan känna mig som om jag vore 6 år. Omogen, eller inte? Jag är ju jag oavsett hur många år jag är.

4 kommentarer:

Maria sa...

GRATTIS i förskott om jag glömmer det på fredag :)
Kram

Miriam sa...

Tack snälla du! Kram tillbaks!

S sa...

Vill också säga GRATTIS i förskott!!

Men visst är det så att man inte ändras inuti fast åren går. Jo, man får mer erfarenhet på gott och ont, men det ändrar liksom inte ens jag. Så det känns jättekonstigt att tänka att jag snart fyller 47... då är man ju gammal och förnuftig liksom. ;) Tänk om man fortfarande kommer göra lika knäppa saker när man är 87! (om man mot förmodan lever så länge)

Iallafall, duktigt av dig att överleva ytterligare en dag - ibland är det allt man kan göra.

Miriam sa...

S: Ja man undrar ju liksom när man ska bli "vuxen"? Jag kommer säkert att sitta där som 80-åring och galen som en ko.