onsdag 14 oktober 2009

Morgonstund

Jag har svårt för att skriva. Jag är orolig och rastlös. Orolig över mig själv och mitt inre kaos. Över min framtid och hur jag ska orka. Idag är det fobiträning och jag är nervös inför det, det är alltid mycket påfrestande att utsättas för det man allra mest vill undvika.

Skrev två hysteriska brev till Försäkringskassan igår. Jag bad de ringa mig. Jag har nu äntligen fått en tid till en läkare i november. Men processen kommer att gå sakta. Och inte vara klar innan nyår.

3 kommentarer:

Maria sa...

Tack, ja jag är mäktigt stolt :)
På vilket sätt har du problem med mat?
Kramkram

Anonym sa...

Usch att möta det man fruktar mest måste var jättejobbigt. Men det skall väl bl något positivt med det till slut.

Miriam sa...

Maria: Jo, jag har som "bidiagnos" ätstörning av anorektisk typ - som det står. Men det går framåt, mycket tack vare matdagboken. Så som du fyller i också. Jag blir inspirerad av dig!

Ylva: Jo, till slut lär man sig att det inte är farligt...