fredag 23 oktober 2009

Vem drog upp mössan?

I går morse fick jag ett fruktansvärt blodtrycksfall, jag tror det beror på medicinerna, jag låg på köksgolvet i 30 minuter innan jag kunde pallra mig upp på köksstolen, yr och skakig. Åkte till jobbet men kände mig sjuk. Jag var utmattad, skakig och ledsen. Min terapeut ringde och jag berättade om min vacklande fysik. Hon nämnde dricka och Litium, och jag hade ju druckit alldeles för lite så jag stack ner och köpte en Loka och det hjälpte. Jag slutade skaka. Min utmattning gick inte över så jag åkte hem från jobbet och la mig i sängen och sov 2 timmar på eftermiddagen. Jag är verkligen helt slut efter allt som har hänt senaste veckorna. Och på kvällen i sängen upprepas diskussionen med min man om mig och mina olyckor förra helgen. Jag blir tyvärr trött av det också. Han säger att om han varit en annan man så hade han skiljt sig. Att han inte hade orkat med en sån som mig. Men han gör det tydligen.

Idag mår jag bättre. Livet känns mycket bättre. Jag är inte rädd, det kommer att ordna sig allt. Jag har fått en läkartid den 3 november. Det kommer att ordna sig med Försäkringskassan. Det kommer att ordna sig med jobbet.

Det är fredagskväll. Det är lugnt och stilla. Ångesten har lagt sig nån annanstans. Jag hoppas jag får en fin helg! Det var länge sedan jag mådde bra en hel helg. Jag tror inte det har funnits en hel helg som har varit bra. Men kanske nu?

1 kommentar:

Anonym sa...

Hur gick helgen? Hoppas den gick bra. :D