onsdag 14 oktober 2009

Tankar

Ikväll tänker jag på:

-en liten filmsnutt jag såg i morse från en film som handlar om kvinnor som blir stenade, det var alldeles fruktansvärt, ens egna problem framstod som pyttesmå
-varför toalettrören på jobbet är så trånga?
-hur kan det komma sig att ingen vill bli psykiatriker?
-om jag kan ärva min mormors pillermissbruk?
-vad min dotter tänker om mig som är så dålig hela tiden? Hon får ta hand om mig?
-kan man ha jeans med hål på när man är 43 år?
-går man upp i vikt av satsumas?
-varför jag är rädd för att maskiner ska gå sönder?
-kommer det rödgröna blocket vinna valet nästa år och blir det bättre för mig då?
-varför det aldrig finns parkeringsplatser hos oss längre?
-kommer jag att äta av de färdiglagade pannkakorna som jag köpte?
-när kommer mina pelargoner som står ute i kylan dö?
-när ska jag klippa äppelträdet? Och när ramlar vinteräpplena ner?
-varför har jag prestationsångest när jag ska prata med min dotter?
-hur ska jag tacka nej till en spahelg med jobbet?

God natt!

3 kommentarer:

S sa...

Visst är det ändå lite intressant att lista sina tankar så. För alla går nog och tänker på en blandning av stort och smått, även Nobelpristagare kan bli sura för att priset på mjölken har gått upp, det slår jag vad om.

Jag tänkte också just på mina pelargoner, de är fortfarande så gröna och fina och blommar i ljusrosa. Tänk om de kunde klara sig över vintern, men de gör de ju inte. Nu gäller det att själv klara sig över vintern.

Anonym sa...

Ja du, det var en massa tankar du hade. Skulle också kunna lista mina men jag orkar inte just nu. Borde egetnligen gå och sova för imorgon kommer svärmisarna med mellersta tjejen och sen har jag både terapi och fackmöte.

Maria sa...

Många frågor men visst är det spännande ibland? :) Hoppas du kan få svar på några av dina frågor.
Kram