onsdag 28 april 2010

Smågrått idag

Vaknade i morse efter en strulig "mag-natt". Min mage fungerar ju inte alls. Det är en helt komplex situation och jag börjar tvingas förstå vad omgivningen och vårdcentralsläkaren menar: det är psykosomatiskt och stoppar man inte in något i munnen kan det ju inte komma något ut = förstoppad. Jag tror jag ska skriva ett brev till vårdcentralen och be dem om att ta bort alla tarmarna. Jag står inte ut mer med min krångelmage och jag har svårt att se att jag skulle kunna äta mer fett.

Idag är jag sjukskriven. Efter att jag vaknat pga magen så tog jag det lugnt här hemma ett tag tills jag åkte in till sjukhuset - igen (jobbar ju där annars också) - idag var det ett besök på Hudkliniken, återbesök. Kontroll. Har malignt melanom som ska kollas. Träffade en trevlig läkare, hon tittade på min ärrige arm och gav mig tips om nåt slagt silikon som skulle kletas på och få ärren att blekna snabbare. Trevligt av henne tycker jag, jag tyckte annars att det var jobbigt att visa fram armen. Har ett sår där som inte läker, så det ser ut som en varg har tagit en tugga av armen.

Jag är lite uppgiven, tycker det ser svart ut framtiden. Tror inte att jag är typen som kommer att leva speciellt länge. Jag bara konstaterar det.

1 kommentar:

Ylva sa...

Vilken omtänksam läkare du träffade.

http://eywa.blogg.se