onsdag 14 april 2010

Vad vill du?

I morse gått ner ytterligare ett kilo. Ska jag vara glad för det? Troligen inte. Varför vill jag inte ta den medicinen som gör att jag mår bra? Den enda medicinen som verkligen har gjort nytta för just mig. Zyprexa.
- Nu ringer du till läkaren och ber att få träffa henne och se över dina mediciner och så ber du om att få Zyprexa igen. Och ska du verkligen ha mer ECT? Säger min man. Och terapeuten. Zyprexa den enda riktigt bra medicinen för min bipolaritet.

När det gäller min ätstörning finns ingen medicin. Tyvärr. Jag är fången i min ätstörning. Jag skulle lika gärna kunna sitta isolerad i en cell i ett fängelse. Samma sak.

Idag har vi fint väder och snart kommer sopbilen och tar upp all sand. Det är verkligen vår. Jag ska dammsuga färdigt och så ska jag ut och gå en sväng i skogen. Senare idag får jag besök av arbetsterapeuten, vi ska träning i köket. Vi ska nog baka kaka. Och äta. Hm. Jag är jättenervös. Jag har lust att ringa och säga att jag inte orkar.

Önskar er alla en riktigt trevlig onsdag!

Inga kommentarer: