fredag 30 april 2010

Helgdags!

Gud va skönt att få vara lite ledig! Jag hade verkligen bråttom från jobbet idag. Jobbade som en dåre och så Hej då!! Sprang ner på stan, köpte en klänning och det kändes så roligt! Det behövde jag! Det tycker nog inte min man, men det behöver ju inte han veta, män behöver inte veta allt möjligt, de förstår inte vikten av att få unna sig ett klädesplagg :-) Ja, ja. Sen köpte jag 1 kg godis som jag har tänkt börja snaska på nu. Har hyrt en film också. Yes.

Nu åker vi till USA för att få hem vår dotter, det ska bli riktigt kul. Pratades vid igår och de hade 35 grader plus. Det blir att plocka fram sommarkläder, tänk att få traska omkring i sandaler igen.

Men jag har jättemycket ångest inför detta, jag åkte helst inte och det kommer att bli stor förändring att få en till här i huset.

Pratade med min skötare igår, det går inte längre med mig, jag måste ändra min medicinering, jag mår för dåligt. Ska ha vårdplanering med min läkare, skötare och arbetsterapeut = Zyprexa sätts in tillsammans med Seroquel igen. Jag frågade om jag fick bli sjukskriven ytterligare 25 %, men jag får inte det om jag inte tar Zyprexa. Accept it.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så du får inte bli ytterligare om du inte tar mediciner som ska få dig att må bättre? Konstigt logik.

Miriam sa...

Jo jag vet, liksom "om du inte gör som vi säger så tänker vi minsann inte vara trevliga mot dig". OM jag tar Zyprexa och fortfarande är dålig - DÅ kan jag sjukskrivas.

Anonym sa...

Det låter som utpressning i mina öron. :(

S sa...

Det låter inte så trevligt tycker jag heller. Jag har tur som kan samarbeta med min läkare om medicinerna, man vill ju inte äta något man är tvingad till.

Hoppas ändå du hittar (konstruktiva) sätt att må bättre snart.

Spännande med USA. Länge sedan jag var där men det var lite märkligt att känna sig som i en amerikansk film, man har ju sett så många filmer därifrån... Ha det så bra!