onsdag 21 april 2010

Trött idag

Inte så konstigt efter en förmiddag med ECT. Seg och trött. Det var jobbigt med att sätta nål, det har det varit hela veckan pga olika blodprov jag har tagit, och jag måste gå i morgon också för ytterligare blodprov. När jag satt och väntade på att få komma in till ECT´n så kom min läkare förbi. Hon stannade och kom och satte sig bredvid mig och så pratade vi en stund. Jag tyckte det var så fint gjort, hon skulle lika gärna ha kunnat gå vidare. Hon är en klok människa. Att hon dessutom kommer ihåg mina mediciner och diagnoser bara så där, det är helt otroligt. Jag berättade för henne hur mycket jag tyckte om ECT som behandling.

Timmarna efter ECT gör att man är helt "lost" i huvudet, jag kommer inte ihåg nånting, jag mår bara bra. Det känns så skönt.

Jag gick ut en liten stund här hemma efteråt, var tvungen att få lite frisk luft, det kändes som att hjärnan behövde "vädras" lite efter ECT....

Snart är det bara en vecka kvar tills vi ska åka till USA, för nu ser det väl ut som att askan från Island ger med sig. Jag provade lite kläder här förut, min klänning med kavaj, det passade bra så jag behöver inte tänka på att jag måste köpa något nytt. Däremot ska jag fixa till håret, det var jättelänge sedan och jag fick en smärre chock när jag hörde vad det kostade - flera hundra - men det får det vara värt, jag måste snygga till mig lite nu när jag ska "amerikanisera" mig.

Min dotter har sökt 70 jobb till sommaren och 2!!! har svarat, varav den ena var väldigt lockande. Jag blev jätteglad, så roligt, jag hoppas det motsvarar förväntningarna och att hon tar jobbet. Det är inte kul att gå hemma hela sommaren. Inte för någon av oss.

Nu ska det grejas lite i köket har jag tänkt - god kväll på er alla!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken del av USA ska ni åka till?

Ylva sa...

Vad skönt att ECTn funkar. Roligt att höra att du mår bättre då. :D

USA är väldigt långt borta. Hur många timmar tar det med flyget?

Hoppas dottern får sommarjobbet.

http://eywa.blogg.se

Peter Olofsson sa...

Låter som du har en fin Läkarkontakt! Det är inte alla förunnat!
Sitter idag och skriver på min blogg www.jernsaxen.blogspot.com det går trögt, betydligt mer besökare på www.oumberligating.blogspot.com fast jag önskar det vore tvärtom, det är viktigt med frågor som rör vår häsla och välbefinnande!
Visst är även humor en viktig del i det! Kanske går jag själv lite över gränsen ibland!
Men hittar man ingen humor som man gillar så kanske man får skapa sin egen!
Hoppas att det ordnar upp sig med "askan" så du kan resa iväg!
Under tiden ha det Bäst!
Kram ifrån Peter Olofsson!

Anonym sa...

Du verkar haft en riktigt bra dag:=). Härligt!!

Miriam sa...

Tack alla för kommentarerna! USA är långt borta som sagt och jag vill inte åka...men jag måste... Vi ska först till Chicago och sedan till Nebraska, sen blir det stor naturkatastrof och jag blir tvungen att stanna kvar i all evigheters evighet - men det kanske inte gör nåt???