fredag 9 april 2010

Som ett kaos

Veckan avklarad på alla sätt och vis - på alla möjliga och omöjliga sätt. Jag sitter just nu och ska vänta på att maten har lagt sig i magen så jag kan ut och gå rundorna i skogen. Min man kom precis hem och jag kände mig så där nykär med hjärtat fullt av kärlek. Jag skuttade fram och gav honom en smällkyss på munnen men han blev genast skeptisk, hur var det fatt med mitt humör??

Medan jag väntar på att maten ska lägga sig så kan jag berätta om mitt senaste sminkinköp som visade sig vara att köpa grisen i säcken. Det är "brun-utan-sol"-kräm för ansiktet och som kostade 305,- (vilket jag inte egentligen har). Jag har tagit på det några gånger nu och resultatet är att jag ser ut som mitt ansikte har varit på Cypern. Inte halsen. Gissar att någon sagt något. Hoppas det ska blekna över helgen. Och så köpte jag en klänning som sitter för tajt och det var också att köpa grisen i säcken.

Min son har kommit hem från utlandet och en semesterresa, så honom ska jag försöka träffa i morgon så jag kan se hans fina fotografier. Han hade lagt ut några på Facebook och jag blir alldeles varm om hjärtat när jag ser honom. Sen att han absolut inte klarar av att städa sin lilla 2:a - det får jag väl svälja. Min dotter bor utomlands och henne ska vi åka och "hämta" i maj. Så blir hela vår familj hel igen. På gott och ont. Efter ett tag så får jag väl "spatt" och önskar att de flyttar iväg igen. Det kan lätt bli trångt när 4 st ska samsas i en liten villa.

Nu går jag ut i skogen. Lägg märke till att jag inte skrivit om min ECT, deja vu, tvångssyndrom, psykos, Litium, manodepressiva period - nej här ska vi låta bli det.

2 kommentarer:

Ylva sa...

Vad härligt att få ha sina barn omkring sig. Lycka till på din promenad. :D

Maria sa...

Jag har också varit där en gång i tiden, liggandes utan att veta hur jag skulle resa mig upp. Vet inte riktigt om jag kan förklara vad som fick mig på andra banor. Antagligen var det en kombination av ny medicin, underbara människor, envishet, beslutsamhet, jobb och träning. Jag är ganska målmedveten också, vet vad jag vill med mitt liv. Sätter man upp mål så är det lättare att ta sig framåt.
Du är stark du också och klarar det.

Jag har försökt med brun utan sol några gånger men jag har gett upp det, blir också så där konstig i facet. Vet inte riktigt hur man gör för att det ska se mer "normalt" ut. Jag kör istället med kräm där det blir successivt brunare så alltså inte så där megabrun med en gång. Sist jag hade brun utan sol så fick jag skrubba hela mig haha

Kramkram