tisdag 28 september 2010

Jag har fått nytt schema på jobbet i och med min höjning av sjukskrivningsprocenten, och börjar därför kl 12 idag. Var lite rastlös och gick en sväng i skogen. Lyssnade på musik och började tänka på hur det var när jag gick i högstadiet/gymnasiet. Jag var en riktig rockbrud, utmanande, med tighta byxor (Levis), urringat och flörtig, lyssnade på rock, var med de tuffa grabbarna, drack öl och sprit. Jag kunde få vem som helst men ratade de flesta. Det skojiga var att få se hur många som nappade på mitt spel - och sen gick jag. Som en tävling. Den bruden är nog borta för länge sedan och tur är väl det, men jag tänkte på att detta på något sätt bör klassas som självdestruktivt, att sälja mig så billigt - att vara ett sexsymbol - och att bakom allt detta så fanns jag - en ledsen själ med självförakt. Sedan blev jag psykiskt dålig, och allt detta försvann i ett avlopp.

Igår var en vansinnig dag. Kom hem kl 15 och var så orolig och stressad, har ingen aning varför. Gick omkring här hemmaa runt, runt och hade hög puls. Hetsåt russin. (!) Så kom min man hem och då öppnade jag godispåsen och vräkte i mig alltihop. Tog två Oxascand och lugnade ner mig sen. Och så får man dåligt samvete och ångest av att jag ätit godiset som jag var så sugen på. Aldrig blir det bra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Alla har vi gjort saker vi ångrade i ungdomen. Men vi kanske lärde oss något av det också? Lärde oss vad vi INTE ville vara, och att stå för det.

Kram!

S sa...

Usch, rastlöshet är jobbigt.

Ja, jag tror tonåren är jobbiga för många. Själv drog jag mig undan bland böcker och musik, riktigt nördig var jag. Men som Charlyene skriver, man lär sig av det.

Kram!

LillaMy sa...

Lämna gårdagens matintag på hyllan. Nu är det en ny dag, men nya möjligheter och nya utmaningar. Kramar på dig!

Miriam sa...

Charlyene: Det är väl det ungdomen är till för, att prova sig fram och lära av det man gör, och slutligen veta vad vi INTE vill vara/göra. Kram!

Miriam sa...

S: Det låter lugnare med böcker och musik....Och ja - rastlöshet är det värsta jag vet. Kram!

Miriam sa...

My: Jo jag försöker lägga gårdagens matintag på hyllan även om jag nu IGEN sitter här och har lust att kasta mig över all mat som finns i universum och ont i magen över att jag åt så mycket nu senast. Helvetes skit. Kram!