torsdag 23 september 2010

Vill skriva några ord. Jag är tillbaka i cyberspace igen, men får inte vara ute på Internet för ofta och för mycket. Det har varit turbulenta dagar för mig, men känner idag att jag är starkare igen. Glad över att dr P övertalat mig att använda sjukskrivningen hon skrev i augusti som jag inte utnyttjat. Nu känns det som att jag är redo att vara ytterligare 25 % sjukskriven. Jag är så trött - troligen en blandning av alla medicinerna, diagnoserna, arbetet, jag hoppas att jag ska må bättre nu när jag får vila, inte bara fysiskt men även mentalt förstås.

Jag är mycket ostabil, jag går omkring och känner mig virrig, snurrig, mycket ångest, glömska, det är som om min hjärna är opålitlig. Ibland känner jag inte igen mig själv. Hjärnan lever ett eget liv och ibland blir jag överraskad över tankarna och känslorna som kommer som ovälkomna blixtar, flash och så förbi.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Välkommen tillbaka! :)

Det där att hjärnan lever sitt eget liv känner jag igen. Ibland känns det nästan som om jag har en annan person boende i min kropp & speciellt i min hjärna; en annan person som ibland tar över utan min tillåtelse.

Hoppas att du får den vila du behöver!
Kram!

LillaMy sa...

Hej DU!
Hoppas att du mår lite bättre snart. Och att du får, och att du kan tillåta dig ha den vila du så väl behöver. Stor KRAM!

S sa...

Jag känner också igen det där med en hjärna som är opålitligt. Man blir så trött av att försöka hantera alla tankar och idéer och känslor som snurrar omkring.

Hoppas du får vila lite ändå.

Miriam sa...

Charlyene, My och S: Tack så mycket för välkomnandet! Det betyder mycket!

Idag är min hjärna samlad igen, känner mig skärpt, och får njuta av det så länge det varar....:-)