lördag 25 september 2010

Lördag förmiddag och jag är lite stressad och nervös - ska alldeles strax cykla till pendeln för att ta mig till staden. Jag blir nervös av att ge mig iväg så här.På en lördag. Trivs ju bäst här hemma. Men idag ska jag till frissan för tusende gången och jag hoppas att det blir vällyckat den här gången. När jag var manisk förra gången sprang jag till olika frisörer många gånger och förlorade en hel del pengar och det enda som skedde var att håret blev mer och mer rött för varje gång de försökte göra något. Till slut gav jag upp - men idag är jag i normalt stämningsläge och vill VÄLDIGT gärna att frissan ska lyckas ge mig tillbaka mitt mörka hår. Annars blir jag LEDSEN!

Efter frissabesöket är det dags att träffa sonen för en fika, jag är väl väldigt hungrig efter frissabesöket kan jag tänka. Man sitter där i frissastolen och läser Se&Hör och Damernas och är hungrig och vill bara därifrån. Det är faktiskt väldigt tråkigt att måste sitta där, jag blir hur rastlös som helst.
Träff med sonen ska bli trevligt, det är länge sedan jag såg honom, han har börjat på universitetet och jag hoppas att han ska klara av det även om det är tufft. Mammas pojk.....:)

Nej så ska jag inte säga. Han är en vuxen man. Så ska jag tänka.

Så hej svejs på er alla...:)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas att det går bra hos frissan!
Kram!

Anonym sa...

Säger bara lycka till! Hoppas du får rätt på färgen.

S sa...

Oj, det kan vara riktigt stressande att försöka fixa håret, sen ska man gå runt där med resultatet så att alla kan se... hoppas det blir ordning på det nu.

Roligt att du får träffa din son. Ja, de är vuxna och kan så otroligt mycket. Snart är vi gamla och de får hjälpa oss. ;)

Kram!

Miriam sa...

Charlyene: Jo - det gick bra!!! Jag tackade innerligt den gulliga frisören, made my day!! Kram!

Miriam sa...

Osynliga bekännelser: Färgen blev rätt, fick välja från färgkarta och den blev en kall mörk färg. Som jag ville hade! Kram!

Miriam sa...

S: Min son kom inte. Han var upptagen sa han :(
Han var mitt inne i ett krig på datorn...he-he. Och då kan man ju inte sluta för att träffa en gammal mor....Kram!