onsdag 15 september 2010

Jag har hela livet känt att det är något konstigt fel på mig. Som jag inte har kunnat definiera. Att jag inte vetat vad det var med mig. Att det har varit så SVÅRT att förklara i terapi. Och så plötsligt får jag för mig att söka på nätet efter OCD och av en slump läser jag om "Tvängsmässig personlighetsstörning" och alla bitar bara faller på plats. En sån lättnad. Jag har hittat hem. Så helt underbart skönt. Nu blir det lättare att jobba i terapin när jag vet vad jag/vi jobbar med! Idag kommer arbetsterapeuten och jag ska visa henne testet jag gjorde.

5 kommentarer:

S sa...

Jag hoppas arbetsterapeuten lyssnar ordentligt på dig nu, det låter ju som att du hittat något som är viktigt för dig.

För mig har det hjälpt mycket att till slut få en diagnos jag kan förstå. Då vet man i vilken riktning man ska gå.

Kram på dig!

Ylva sa...

Vad skönt att få veta även om jag iaf vill ha svaret svart på vitt om jag misstänker något.

Hoppas terapeuten lyssnar på dig.

LillaMy sa...

Det låter som en bra känsla och precis som du säger, är det nog en fördel i terapin när man vet vad man jobbar med. Hoppas du får ett bra gensvar av arbetsterapeuten, så hon verkligen lyssnar på dig. Det betyder så oerhört mycket.

Stor kram.

Anonym sa...

Skönt att du har hittat något som stämmer! Fast en kan ju tycka att vården borde ha upptäckt det tidigare. Jag hoppas att arbetsterapeuten lyssnar ordenligt på dig.

Kram!

Miriam sa...

Hej på er alla! Tack för era fina ord! Arbetsterapeuten var här idag och jag visade henne testet och hon lyssnade på mig och tyckte det var viktigt. Hon tyckte jag borde utredas av en psykolog, att få det svart på vitt. Och hon - som Charlyene påpekar - tyckte att vården borde ha förstått detta för länge sedan och att det är en skam att ingen någonsin har testat mig. Men nu blir det andra bullar. :)