måndag 13 september 2010

Stördare

Störd, stördare, stördast??? Kan jag bli stördast? Idag avbokade min terapeut en tid vi hade bokat idag kl 15.30 och min värld bara rasar. Jag har mycket svårt när saker och ting inte blir vad som är sagt. När tider avbokas. Saker inte dyker upp. Inte kommer. Ändras. Min ångest stiger i mig okontrollerat hemskt. Jag hatar sånt. Min terapeut ändrade tid tills i morgon, men då kan inte jag. Hemskt. Hemskare. Hemskast. Min tvångsmässighet tvingar mig att leva efter uppgjort schema. Jag är hur rigid som helst. Inget får rubbas. Schema gör att jag kan leva. Jag blir destruktiv och mycket frustrerad när min värld ändrar sig. Och trött. Hur ska jag orka leva så här? Det är ju för fan klart att saker och ting ändras. Jag vet det. Men jag tacklar det så in i helvete dåligt.
Och så tänker jag att hon avbokar därför att hon inte vill träffa mig. Det är så det är! Jag är en hemsk patient som hon hatar och inte orkar med. Jävla mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag är precis likadan, klarar inte av när spikade planer ändras. Och det blir bara värre & värre med åren... :( men jag tror knappast att din terapeut avbokade för att hon hatar dig, för hade hon hatat dig hade hon nog sagt det eller avsagt din som patient.

Kram!

S sa...

Försökte skicka en kommentar men det blev något fel... kanske fel på Blogger igen ikväll som det tydligen var igår. Försöker igen.

Äh, inget vettigt att säga, det låter oerhört plågsamt för dig och jag känner för dig.

Kram!

Miriam sa...

Charlyene: Nej hon hatar mig nog inte även om det är tankar som irrar omkring bakom skallbenet.. :)

Miriam sa...

S: Tack ändå för din omtanke! Kram!