onsdag 23 december 2009

ECT-dag!

Och så var den dagen förstörd - nej inte riktigt men man kan i allafall inte göra något mer vettigt eftersom man är helt drogad. ECT gör att man glömmer bort vem man är, vad man ska göra, vart man bor, vilket datum det är, vad man gjorde igår och vad man ska göra i morgon. Läskigt. Dessutom släppte personalen ut mig helt drogad - kunde nästan inte gå - för att ta buss och tåg hem. Min man hade sagt att han skulle hämta mig men det hade ju jag glömt bort. Han ringde till dem senare och "skällde" - hur kunde de släppa iväg någon i mitt skick? Nu har nästan hela dagen gått och jag är piggare nu även om minnet är dåligt. Jag vet att det är julafton i morgon dock. I alla fall blir jag påmind hela tiden..... Nu har jag vräkt i mig lite godis - och god jul på er!!!

3 kommentarer:

Maria sa...

Jag har aldrig fått ECT men om man mår så, är det då inte rätt dumt att sätta det dagen innan julafton? :)
Hoppas du får må bra över julen.
GOD JUL och många kramar!

S sa...

Önskar dig varmt en god jul, och att du får fortsätta må såpass bra som du fått göra av ECT:n, även om det inte är så kul att bli snurrig efter behandlingen, de borde se efter dig bättre. Men jag hoppas du ska slippa djupdykningar nu. Ha det bra i julhelgen!

Anonym sa...

Jag undrar samma sak som Maria: varför dom satte in den dagen före julafton. Kram