fredag 18 december 2009

Nytänk

Ikväll håller jag mig inne, det är minus 15 grader ute. Jag har varit ute och gått onsdag och torsdag i snöstorm för att hålla ångesten i schack, men ikväll är jag duktig och håller mig inne och tänker vara snäll mot mig själv. Jag har fått ECT idag och har känt mig rätt drogad hela dagen. Ikväll känns det bra, psykiskt mår jag stabilt och det är jag väldigt tacksam för.

Min son har kommit hem, han ska sova över för att vi ska åka till Göteborg i morgon bitti. Jag ska inte gå promenad då heller, hade annars tänkt det, men det är hysteriskt att ge sig ut kl 06 för att gå 6 km. Nej jag ska vara snäll mot mig själv i morgon bitti också.

I Göteborg ska vi sova på hotell och gå på julbord med släkten. Det ska bli riktigt trevligt. Jag tänker fråtsa i mat.....jag ska....

Pratade med min läkare idag, han är en ganska klok man, han frågade mig vad JAG vill med mitt liv. Jag tänker mycket på det ikväll. Det känns hoppfullt framtiden....., det är första gången jag tänker så på väldigt länge. Tänk att ECT kan ge så snabb effekt, det är som ett mirakel. Jag tar tacksamt emot.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad bra att du får en så snabb effekt och hoppas att det håller i sig. Kram