onsdag 30 december 2009

Köldknäpp

-12 grader ute, det frestar verkligen inte till en promenad. Gick en sväng ner till affären, det får räcka. Skulle cykla men cykelnyckeln gick av!!! Det trodde jag verkligen inte var möjligt ens. Jag har ätit lunch och vräkt i mig citrusfrukter, jag är helt såld på det, får aldrig nog. Men nu känner jag mig rätt så nöjd. Skulle vilja äta lite godis dock...

Jag hade ett spännande möte idag, det är inte ofta sånt händer, men när det väl händer så blir man liksom uppfylld av det, jag har tänkt på det mycket idag. Jag var för att få ECT idag, var nervös, men jag överlevde och fick inte syrgasmasken nertryckt över ansiktet. Efter man har fått ECT får man sitta i ett väntrum och äta lite frukost, det är ganska trevligt faktiskt. Det sitter ju andra där också och ibland pratar man. Idag satt en tjej där, eller kvinna kanske man kan säga, och vi fann tonen direkt. Vi pratade så där som man gör när man har känt varandra i flera år. Det var helt magiskt. Jag skulle ha velat be om telefonnumret, men så gör man ju inte, så jag får bara tänka så att här i vår stad går det en människa som är min like. Kanske sker det ett under och jag träffar henne igen.

Idag är det vilodag och jag försöker verkligen vila fast jag är rastlös och har svårt att sätta mig ner med en veckotidning och slappna av. Jag är lite orolig i själen känner. Jag har svårt t ex att sitta här och skriva. Ibland läser jag andras bloggar och det verkar som alla har så mycket att säga. Jag vet inte om det är mina ECTér som gör mig trög och dum, men jag orkar liksom inte tänka. Det är bara tomt. Det är bara som om hjärnan är ett tomt skal, ett äggskal. Som om jag vore fullständigt dum i huvudet. Och det kanska jag är

Var en sväng på stan igår och köpte en alldeles för dyr klänning. Först trodde jag att det var rea på den och gick för att betala, 50 % rabatt trodde jag, men så var det inte rea men då var det redan för sent för jag var helt såld på den och fick den inte ur skallen så jag var tvungen att gå tillbaka för att köpa den. Så nu hänger den där. Lite dåligt samvete har jag allt, men jag skiter i det. Det var länge sedan jag köpte något. Ska alldeles strax kolla kontot.... jag vet inte hur det ligger till.....:-)

Inga kommentarer: