lördag 12 december 2009

Som alla andra

Idag har jag ansträngt mig för att göra lite hushållsarbete så här en vecka innan jul. Men först var jag ute och gick min runda i skogen, tvångsmässigt förstås - men vem bryr sig. Sedan bakade jag bananmuffins - de blev riktigt goda - min man, min son, svärmor och svärfar ska få det till adventsfikat i morgon. Jag har inte brytt mig om att baka lussekatter, kanske går jag ner till Ica och köper några till fikat i morgon i så fall. Sedan har jag kokat revbensspjäll i gryta i några timmar, det ska nu stå och kyla sig över natten och sedan griljeras i morgon bitti. Visst har jag varit normal idag?

Jag har bara gråtit två gånger idag, vilket ju är rekord - heja mig! Och min fot mår bättre, den har varit lite ur gängor efter att jag har överdrivit min motion i spåret, men vem bryr sig?

3 kommentarer:

S sa...

Mycket normal, antar jag. Jag har också normala dagar ibland. Lite är det som att hälsa på i ett främmande land.

Jag tror någon bryr sig om du släpper in dem?

Ska tänka på dig på måndag!

Anonym sa...

Visst känns det skönt att få ha några normala dagar som man faktiskt orkar göra något.

Det är ingen fy skam att köpa sina lussebullar. :D

Maria sa...

Ibland är det skönt att vara lite noprmal också, som lite omväxling :)
Hoppas du har en bra lucia och en bra tredje advent.
Många kramar