tisdag 8 december 2009

Två dagar överstökade på jobbet

Det har gått bra! Jag var nervös igår - första dagen på jobbet - men alla var trevliga och hälsade mig välkommen och det kändes inte påklistrat utan att de menade det verkligen. Jobbade bara 2 timmar och gick sedan till psyk klin för att träffa doktorn och bli utskriven. Fick vänta i tre timmar på läkarsamtalet. Det var en klok läkare jag träffade och jag var ganska öppen med vad jag tänkte, att jag fortfarande inte mår bra och att jag är trött på livet. Läkaren frågade om jag inte ville stanna kvar på avdelningen, men jag ville inte det - utan vill hem.

Jag har till 90 % fått "förtidspension" (vet inte vad det heter nu) på 25 %, jag är oerhört tacksam för det. Jag är utförsäkrad den 1/1 och måste börja jobba 75 % (eller 100 %) igen trots att jag har en 50 % sjukskrivning från avdelningen där jag varit inlagd. Jag blir så förbannad att jag - trots att jag är sjuk blir tvingad att jobba mer än vad jag ska. Det blir väl så att jag jobbar 87 dagar som man måste, och får ny sjukskrivning igen. Jag kan tänka mig att det blir flera tusen i Sverige som kommer att göra samma sak. Grrr...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det verkar vara krångligt i Sverige det där med sjukskrivningar och liknande. Har följt med lite granna och jag håller tummarna för dig att du får det du behöver.