onsdag 16 december 2009

Hopp!

Jag klarade av ECT-behandlingen. Var givetvis jättetrött efteråt, men på det stora hela mådde jag mycket bra. Jag mår fortfarande bra, knappt så jag tror det är sant, men hjärnan verkar ha fått en omstart. Jag ska ha en behandling till på fredag och efter det träff med läkaren. Jag kommer att fråga om jag kan få behandlingen var fjortonde dag

Om jag ska fortsätta på min självupptagna egocentriska väg - så har jag en medicinfråga till er: Jag har ätit Seroquel några år. Gick först upp i vikt och sedan ner igen och hållit mig stabil. Höjde Seroquelen från 200 mg till 600 mg när jag var inlagd och nu har jag gått upp i vikt igen! Kan man gå upp fast det är samma medicin men en annan styrka?

Ute snöar det som bara det - det frestar verkligen inte till att lufsa ut och bort till tåget. Jag börjar senare på jobbet idag, ska ha ett möte med min chef. Hoppas det går bra.

Skriver mer senare!

3 kommentarer:

S sa...

Åh så skönt att det gick bra för dig! Jag hoppas du får fortsätta må bättre nu.

När det gäller biverkningar så visst kan de ofta vara beroende av vilken dos man tar, inte alltid men ofta. Även om det vanligaste är att man får mer besvär vid en högre dos än en lägre, så kan det ibland vara tvärtom. Och många gånger är biverkningarna värst i början och lugnar sig sen, men ibland finns de kvar hela tiden. Man kan inte göra så mycket mer än ha tålamod (om det inte är en rent livshotande biverkning förstås), ta medicinen kanske 2-3 månader och se hur det utvecklas. Sen får man väga för och emot. Jag väljer just nu att ta en medicin som jag går upp i vikt av, eftersom den hjälper så mycket mot det psykiska, men jag har ju ingen ätstörning så det är inte samma sak.

Ta hand om dig!

Anonym sa...

Det var bra att höra att det gick bra för dig med ECT-behandlingen.

Jag är inte så kunnig i medicinfrågorna så jag överlåter det till någon annan. S har ju svarat.

Miriam sa...

Tack för svar! Jag blir så glad! Jag får väl bara smörja mig med tålamod och så får vi se. Jag ska ju gå upp i vikt så jag får väl kapitulera inför denna fråga.... Jag mår ju rätt så bra nu (fast det är väl ECT:n förstås). Jag vet inte riktigt vad Seroquelen gör mer än att jag sover gott. Zyprexa funkar bäst för mig men så va det det med vikten då.....:)