tisdag 15 juni 2010

Att sitta i ett hörn

Jag har duschat och är klar för sängen. Tyvärr är det lite tidigt att gå och lägga sig. Tänk att jag har blivit en som längtar efter sömnen. Sömnen är som en befrielse, en utväg, en lindring, en öm kram. Jag sitter här med min man och dotter. Jag har ångest och har precis tagit en Oxascand och väntar på att tabletten ska ta. Tyvärr har jag fått ta en tablett varje kväll, och jag vet, jag borde inte göra det, men vad gör man?

I morgon är jag sjukskriven, det känns helt underbart. Efter sommaren kommer jag att säga att jag vill vara 50 % sjukskriven och inte 75 % som nu. ¨
Jag och mina barn ska träffa svärmor för att gå och äta kl 12. Sedan kommer "min" arbetsterapeut hem till mig, vi ska nog baka, jag har handlat in för att baka bröd. Hon är lugn och fin, jag känner mig helt annorlunda med henne än med min andra terapeut. Svårförklarat, men jag växer med henne, med den andra sänks jag. Klurigt.

Äsch, nu orkar jag inte skriva mer. Nu är det fotboll som jag ska stirra på och inte tänke på nåt annat än dessa män som springer runt efter bollen. Tyvärr missade jag italienarna igår.....

1 kommentar:

S sa...

Jag ska sitta och stirra på fotbollen strax på mitt håll, det är ju Brasilien...
Sov så gott kära du.