torsdag 17 juni 2010

Fotbollstider....

Här sitter jag i soffan och tvångstittar på fotboll. Jag tittar mer på spelarnas frisyrer och vadmuskler än jag bryr mig om hur många hörnor det blir/är. Men mannen tycker att det är så himla roligt så jag låter honom få ha det nöjet att titta. Så kan vi glömma bort mina bekymmer några timmar. Jag har låtit bli att göra mig illa mest pga honom, jag vet hur besviken han skulle bli om jag hittar på något. Fast jag är sugen.

Gick mina tvångsrundor i spåret i kväll också, men det var första gången på länge som kroppen bara skrek "jag orkar inte, gå hem, gå hem med dig tokiga kvinna". Jag var sugen på att gå hem men jag gjorde det inte, jag bara struntade i att låren var som gelé och gick rundorna färdigt. Ångesten vann denna gång också. Men i morgon DÅ ska jag INTE gå. Då ska jag fira min kommande semester med god mat och fika med min andra hälft.

Nu sitter jag här och njuter av vilan och tänker att jag har min sista arbetsdag i morgon och så är det semester! Hurra! Ska bli så jävla skönt!

3 kommentarer:

S sa...

Jag låter också bli mest för Mannens skull...

Hoppas du får en skön semester!

LillaMy sa...

Jag önskar du kunde låta bli för DIN skull, samtidigt förstår jag mer än väl vad du menar. Ta hand om dig.

Kram!

Miriam sa...

Tack - jag ska försöka ta hand om mig och vara snäll mot mig, i allafall idag.