tisdag 29 juni 2010

Mitt i värmen

Ännu en varm dag...., skönt tycker jag, även om det ställer till det lite för mig som har armen full av ärr. För varmt med kofta... Detta har jag löst med att ha en stor lång vit tejp över det hela. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om någon frågar vad jag gjort...? Öh...jag rev upp mig i förrådet...., jag blev biten av en stor hund...., jag blev rånad och knivstucken på stan.

Åkte till stan med min dotter och vi fann en affär med en makalös rabatt, först halva priset och sedan halva priset på halva priset, lätt att "go nuts" vilket vi gjorde. Blev väldigt nöjd frånsett att jag bl a köpte en kjol som sedan visade sig vara en topp och inte en kjol, he-he, men man är väl flexibel?? :)

Var och besökte en glassrestaurang igår och åt en underbart god glass, och jag åt upp hela alltihopa, jävligt stolt över mig själv, det är första gången som jag äter upp allt och då har vi alltså varit där 10 gånger tidigare. Idag har jag lite ångest och har inte riktigt bestämt mig för om jag ska äta kycklinggryta i kväll FAST jag har ätit spaghetti med köttfärssås till lunch. Vi får väl se....

I morse var jag ute vid kl 08 och gick en sväng i skogen. Det var helt underbart skönt. Fågelkvitter och allt det gröna att se. Träffade några andra själar så det är inte bara jag som vet att njuta av morgonens dofter. Ska nog göra det samma i morgon bitti också. I morgon kommer arbetsterapeuten och vi ska jobba som vanligt. Jag har ingen lust, är lite trött på terapi, men det är nog försent att avboka det hela nu. Pratade med min andra terapeut idag, hon undrade hur det var med mig eftersom jag på eget bevåg hade sänkt dosen Zyprexa med 5 mg och det funkade inte så bra. Satte in det igen och nu mår jag bättre.

Nu ska jag strax gå och göra kycklinggrytan. Så får vi se.

4 kommentarer:

S sa...

Det är trist det där med mediciner, men skönt att du fick till det så du mår bättre igen.

Hurra för shopping-galenskap! ;)

Jag har aldrig fått kommentarer om ärren, bara folks sidoblickar. Men jag täcker mig om jag ska träffa folk jag känner närmare. Eller om jag vill se ordningssam ut. Har några jättetunna skjortor att dra över. Gjorde så idag när jag skulle till banken. Antagligen är det onödigt försiktigt men lite nojjig får man lov att vara.

Om någon ändå säger något får man väl svara "Akta dig noga för de där polska plastikkirurgerna" eller något. ;)

Önskar dig en skön morgonpromenad.

Miriam sa...

He-he, jag polska läkare är inte att lita på....:)

LillaMy sa...

Ha ha....en sådan där grej med kjolen hade jag också kunnat göra. Tur att man kan vara lite flexibel. kram på dig!

Ewelina sa...

Känner igen mig såväl i det med sår på armarna - man kan ju inte styra det när man mår som dåligast och efteråt får man drass med eländet att man skall dölja det också..
MEN nu i sommar har jag faktiskt låtit det vara, gått omkring med t-shirt och linnen och faktiskt försökt att unna mig att få leva ( som alla andra!).
Jag märker att folk tittar - vissa hastigt, andra hela tiden och de tänker nog verkligen att jag är en jävla idiot - men jag stärks av det varje gång tror jag?! Eftersom jag faktiskt klarar av det. Men det är hur pinsammt somhelst - vill ju bara dölja skiten!
( men den enda gång jag gjort det i sommar är när min mormor var hemma hos mamma när jag kom dit, då lånade jag en långärmad tröja av min syster) ..

Har en liten teori - att jag vill låta solen hjälpa till att bleka såren och det gör den inte under tejp eller långärmade tröjor..

Jag är småbarns förälder - och det gör det hela ännu jobbigare - men jag är också sjuk och medveten om det ( är bipolär).