måndag 21 juni 2010

Dålig söndag

Söndagen vill jag helst glömma, det var en riktig skitsöndag. Den började bra men sedan spårade det helt ut. Hade det lugnt och fint, gick en lång promenad på 6 km med min man och det var trevligt. Sedan blev jag ledsen och grät en hel del och så spårade allt ut när jag fick vara ensam några timmar. Jag hade lovat att jag skulle äta ordentligt, vilket jag sen inte gjorde, och så blev allt kaos i köket. Det blev svält, hetsätning och kräkning. Det var länge sedan jag mådde så pyton med mitt ätande. Det är länge sedan jag åt så vansinnigt mycket och vansinnigt lite. Jag tappade kontrollen helt.

Nu på morgonen mår jag bättre, har lovat mig själv att aldrig hamna i ett sånt kaos igen. Vi skulle egentligen ha åkt till ett ställe där de bjuder på alla kakor ni kan tänka er, blandat med varm och kall mat. Det kostar 150,-/person och man får äta hur mycket man vill. Jag sa till min man att jag nog inte klarar av det idag, och han förstod, så nu ska vi bara ta en vanlig lunch på stan. Det är nog så trevligt.

4 kommentarer:

Jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Anonym sa...

"ät-hur-mycket-du-vill"-ställen, funkar aaaaaldrig nånsin ever på mig. För då verkligen måste jag äta så mycket jag vill, och inte vill, och vill inte.
Nä... det blir kaos.

Anonym sa...

Hej där. Jag sökte i bloggar efter malignt melanom och hamnade hos dig. Jag hittar ingenting om det jag sökte men jag har ändå läst en hel del här. Du skriver bra! Sättet du skriver på är skönt och lätt att läsa. Trots att du kanske inte tycker att ditt liv är lätt och skönt alla gånger så är det bara att kämpa på. Tänk att dina barn satt in en Morsdag-annons. Bara det gör det värt att leva vidare?! Ha det så bra du kan. /A.

Miriam sa...

Hej annamis: Tack för dina smickrande ord, det kändes gott! Jag har tittat på din bild på din blogg och det är ju jättesvårt att säga vad det kan vara, så det är ju bra att få en läkare att titta på det. Jag har varit på ännu en kontroll på Hudkliniken, men för tillfället finns inget melanom på mig. Jag har dock slutat sola mig. Kram!