fredag 25 juni 2010

Morronpigg

Vaken tidigt. Som vanligt. Vaken i sängen och rastlös. Spritter i benen. Får stiga upp till slut. Gjorde gröt som jag glömde salta och fick slänga alltihop. Tog flingor i stället.
Idag är det midsommarafton och vi ska ta med oss fika och pläd, och åka till ett slott här i närheten för att fira. För att komma iväg. Blir nog rastlös av att vara här hela dagen.

Idag ska jag äta gott och inte gå ut på promenad. Mina ben är trötta idag känner jag. Jag ska klara av att vara "promenadnykter" idag...., kanske till och med ta ett glas rödvin?

Igår ringde jag min mor och far och sa till dem att de inte kan komma hit på besök eftersom jag inte orkar med besök. Jag kände mig som en riktig usling, som en otacknämlig skitstövel. Jag tänker på allt det positiva de har gjort för mig, mest materialistiskt, att de har gett oss pengar och kläder till barnen. Men jag glömmer inte heller den psykiska stressen de har utsatt mig för. Det glömmer jag inte. Och att jag blir sjuk psykiskt efter varje gång de har varit här. Min man vägrar att ta emot dem en gång till eftersom det är han som får ta hand om resterna av mig när de åker. Men en mamma är en mamma och en pappa är en pappa och banden är starka även om jag inte vill.

Igår ringde min terapeut och undrade hur det var med mig. Jag kände mig trött och tänkte att det är skönt att hon bryr sig samtidigt som jag just nu är trött på terapi. Jag orkade knappt prata. Men jag har lovat henne att göra roliga saker på semestern och inte bara sitta här inne och vara osocial. Det har jag lovat.

3 kommentarer:

S sa...

Tänk att det ska vara så himla jobbigt ibland med familjerelationer. :( Men någonstans måste man börja respektera sig själv och säga ifrån.

Jag hoppas ni får en trevlig midsommar, picknick vid ett slott låter fint.

Kram!

Anonym sa...

Starkt av dig att säga ifrån till dina föräldrar!
Hoppas att ni får både trevlig midsommar och semester.

Kram!

Miriam sa...

Tack båda två för era kommentarer! Hoppas ni med får en fin midsommar och hjälpligt utan ångest idag! Kram