onsdag 30 juni 2010

Ont

Idag har inte varit någon bra dag. Inte i går kväll heller. Jag har sån ångest som har tagit ett stadigt grepp om mig och inte lär försvinna. Jag bara vet det. Tar lugnande varje dag.

Idag har arbetsterapeuten varit här och vi pratade om hur man kan tänka om så att ångesten kan lindras. Jag vet inte om jag klarar det, men hon skrev ner på ett papper vilka strategier jag kan ta till. Det ser så lätt och fint ut och är så svårt, så svårt.

Var ute en sväng i morse också, gick en härlig promenad i morgonsolen, jag kände mig så fri och lätt. Efter att terapeuten varit här så blev jag extra ångestfylld och åkte en sväng till stan och lånade en drös med böcker på biblioteket, jag behöver få tänka på något annat och lite tidsfördriv.

Svårt att skriva något idag, jag mår inte bra.

3 kommentarer:

S sa...

Usch ja, det kan vara svårt att göra sånt som står på ett papper. Fast å andra sidan har man ärligt talat sällan något bättre för sig än att testa... det gäller att komma över tröskeln. Jag är inte så bra på det själv men vissa saker har till slut sjunkit in.

Läsa är bra, leva i en annan värld en stund.

Hoppas idag blev bättre, eller imorgon.

Kram!

Maria sa...

ag förstår att du har det jobbiogt just nu men ändå bra gjort av dig att hitta strategier. Stor eloge!
Kram

Ewelina sa...

Fyy jag känner igen mig såväl..livet och alla krav kan ju få en att välta omkull direkt - och när man inte klarar eller orkar med dessa krav blir ångesten större än någonsin.
Men du är en sann kämpe, du är stakare än dessa människor vars liv bara flyter, även om det är svårt, så svårt att känna det!

- jag känner igen mig så väl i dig!