onsdag 9 juni 2010

Back again

Så är jag hemma igen efter att ha pratat med min stressade läkare. Vi pratade om ECT och mig, och kom överens om att avsluta det hela nu eftersom jag reagerar så kraftigt med manier efteråt.
Vi gjorde en vårdplan som ska stå i min journal så att jag vet hur jag ska agera om jag börjar bli deprimerad igen.
Jag känner mig stabil nu och tydligen så passar Zyprexa mig som hand i handske så den medicinkombinationen jag har just nu ska jag fortsätta med. Ok för mig. Så kanske kroppen kan få vila lite efter all ECT också, efter att ha blivit sövd ett antal gånger, den kanske är lite sliten?? :-)

3 kommentarer:

Ylva sa...

Vad bra att läkaren lyssnar på din kropp och så. Inte kul med manier. Hoppas medicinerna hjälper även efter avslutad ect.

LillaMy sa...

Skönt att du fått en medicinering som verkar hjälpa dig.Superbra. Allt blir så mycket lättare då. Kram!

S sa...

Jättebra att ni har gjort upp en vårdplan. Jag har aldrig hört att det skulle vara direkt farlig men känner mig också skeptisk till att bli sövd stup i kvarten. Och manier är inte så himla avslappnande för kroppen heller. Håller tummarna för att det blir lite lugnare för dig nu.