fredag 11 juni 2010

VM i fotboll

Så har det då börjat - VM i fotboll - och jag vet vad som kommer att visas på vår TV i några veckor framöver.... Min älskade och min dotter sitter som klistrat framför TV´n. Jag har försökt sitta där en halvlek just nu, Uruguay mot Frankrike. Jag sitter mest och klagar på hur fånigt fotboll är, de springer ju bara upp och ner hela tiden och aldrig gör någon mål. Nu har jag blivit utslängd från soffan och sitter här med datorn istället. Tacka vet jag handboll.....

Veckan är slut och jag är fortfarande stabil. I kväll är det lite rörigt eftersom jag inte gjort annat än att ha ätit smörgåstårta, jordgubbar (svenska!!), plockgodis idag.
Känner mig uppstoppad och en äcklig känsla av att jag har hetsätit. Inte bra. Fast bra.

Vi var och firade av min svägerskas dotter som tagit examen. Idag på deras examensdag har det regnat hela tiden, ett riktigt spöregn och det var riktigt synd om alla studenterna som hade på sig klänningar och sandaler. De verkade inte alls bry sig om att det regnade. Kanske hade några av dem lite alkohol i sig så de inte märkte vad det var för väder. Vem bryr sig om lite regn? Publiken kanske.

Jag gick aldrig ut gymnasiet. Det gör mig lite ledsen att tänka på det, därför att jag var så psykiskt sjuk då så jag inte kunde fullfölja. Jag fick aldrig ta examen. Nu ska jag inte bli sentimental, jag menar bara att det inte är självklart att man tar examen. Jag är lycklig över att mina barn har gjort det och att de har varit förskonade från att vara psykiskt sjuk. Och att de fick ta sin examen och vara riktigt lycklig just denna dag.

1 kommentar:

LillaMy sa...

Jag ska också äta smörgåstårta idag. Ska bli supergott och ska verkligen unna mig det.

Ha en bra lördag......mellan alla fotbollsmatcher. Tv:n rullar här också kan jag säga......jag är ngt uttråkad!Wahhhh