lördag 10 juli 2010

Handlingsförlamad

Ja, kan man vara annat i 35 graders värme? Jag sitter mest här och kan inte få mig att göra någonting som helst. Baka? Ja, baka ska jag göra. Bläddrar och hittar recept på mandelbiskvier. Nej, usch så jobbigt. Bullar? Smälta smör? Nej verkligen inte. Nu har jag hetsätit 4 klementiner och ett päron i ren tristess. Ut och gå kanske? Sticka? Försökte sticka i skuggan men blev alldeles genomsvett av det tjocka yllegarnet jag hade i knäet. Vilken tråkig dag!

Nu går jag ut en sväng.

2 kommentarer:

S sa...

Baka i värmen! Oj, att du ens orkar tänka tanken.

Jag har just sopat bort en massa spindelväv i taket. Vilka lustiga saker man hittar på för att hålla sig sysselsatt.

Maria sa...

Ja allt är verkligen för varmt idag. Jag har haft min första semesterdag och jag är redan uttråkad, förstår inte ens hur det ska gå men tids nog så vänjer jag mig nog =)
Kram