måndag 5 juli 2010

Morgonstund

Vaknar som alltid kl 04:30 och blir sedan liggande och vrida mig. Jag vet inte varför jag vaknar så tidigt, men det är oerhört irriterande. Till slut går jag upp och äter frukost, jag vet inte varför jag gör det heller, för jag är inte hungrig. Temperaturen visar 21 grader och klockan är 07:15. Det blir nog en varm dag i dag också. Jag ska en sväng in till stan, jag ska till terapeuten och sedan avverka några affärer. Att prova parfymer är lagom sysselsättning innan jag åker hem igen. Sedan blir det väl lunch med min andra hälft. Jag ska försöka äta litegrann fast det är så varmt.

Jag har sagt till min mor att det inte passar att hon och min far kommer hit på besök. Jag var jättenervös innan, men det gick bra, jag sa att jag är för trött och inte orkar. Nu leker hon martyr, vi pratades vid i fredags, hon pratar med pytteliten röst och säger efter några minuter på telefon "hej då". Och jag får dåligt samvete och vet att hon går där hemma och tycker synd om sig. Usch, det är svårt.

2 kommentarer:

S sa...

Svårt. Det låter ändå som att det är bra för dig att sätta gränser. Värna ditt liv.

LillaMy sa...

Jag säger som S. Bra att du sätter gränser. Någonstans måste man ändå bry sig om sig själv. Se vad man själv orkar med och inte. Men det är svårt. Hiskeligt svårt. Bra gjort, i vilket fall som helst.

Hej hej!