måndag 5 juli 2010

Jag

Idag var jag hos terapeuten men mådde skit fysiskt, har inte tänkt på att dricka ordentligt under helgen när det varit så varmt. Orkade knappt prata. Hon sprang i väg och hämtade vatten åt mig och det hjälpte. Har inte tänkt på Litiumhalten, vilket jag ju skulle. Vuxna människa....
Jag har druckit ordentligt nu under dagen, flera liter, och mår bättre nu. Ska inte glömma behovet av vätska framöver, det ska ju bli varmt i fortsättningen också.

Jag undrar om det bara är jag, men jag är så trött och osocial hela tiden. När jag och min man är ute tillsammans och vi träffar gamla/nya bekanta så orkar jag bara säga några ord och så tar min man över samtalet och jag får stå tyst bredvid. Det gör mig inget, jag är helt enkelt för trött för att säga något överhuvudtaget. Jag inbillar mig att jag inte är ensam om detta? Ibland orkar jag inte ens gå ut för att inte riskera träffa några människor som vi ska prata med. Då och då blir jag helt akut trött och orkar inte ens lyfta benen eller hålla armarna rakt ut utan jag får gå och lägga mig. Kanske är det medicinerna eller också är det dåligt vätskeintag eller hög litiumhalt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är inte bara du som är trött och osocial. Jag råkade på en gammal bekant på stan idag och fick knappt ett vettigt ord ur munnen. :(

Kram!

Miriam sa...

Nej, jag misstänkte att det inte bara är jag som är osocial. Kram tillbaks!