onsdag 14 juli 2010

Nya glasögon?

Jag är så fåfäng.... Jag har glasögon men använder dem inte, därför att jag tycker att jag ser så löjlig ut i dem. Jag har dem när jag tittar på tv och då funkar det bra. Annars går jag utan och ser inte mer än 10 meter framför mig. Allt är bara en suddig massa. Får man vara så dum?? Jag var hos en optiker igår och hittade ett par glasögonbågar som var riktigt snygga. Jag tänker att om jag bara får dem så kommer jag att använda dem varje dag.... Så att jag ser om det kommer någon jag borde hälsa på. Kanske uppfattas jag som högfärdig eftersom jag aldrig hälsar - därför att jag inte ser....

Jag har börjat gå upp i vikt igen, vilket jag ska, men det är svårt att acceptera. Misstänker att nu börjar medicinerna göra sig påminda..... usch, det var acceptans här ja... Jag vet att jag inte får sluta med dem. (Varför blir bokstäverna så små på bloggen? Jag har väl tryckt på någon knapp)

Jag är så irriterad nu för tiden, blir irriterad över vad familjen gör och säger, blir irriterad när min man ska kramas eller hålla runt mig (han är ju bara jättego), irriterad över vad min dotter gör eller sonen för den delen, och jag vet inte vad det är för känslor som rusar omkring. Allt känns bara skit. Uttråkad är jag med. Försöker läsa en bok men kan inte sitta still. Orkar knappt göra något alls. Vill inget. Testade mig på MADRS och fick höga poäng. Inte konstigt. Allt är skit.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Glasögon är svårt. Men det är väl bättre att du har sådana som du trivs i och faktiskt använder, än att låta bli?

Kram!

S sa...

Snygga glasögon gör skillnad, och så får man anstränga sig lite för att vänja sig. Det är trots allt underbart att kunna se klart! Världen blir mer intressant. Men jag använder också kontaktlinser ibland när fåfängan slår till...

Kram!

Miriam sa...

Jo det är underbart att se klart, världen blir som sagt mer intressant. Jag får lägga lite pengar på glasögon den här månaden, har redan bokat tid för synundersökning på fredag! Kram till er båda!

LillaMy sa...

Tack för dina ord hos mig :D. Jag anses nog kanske också högfärdig ibland, för jag har en förmåga att sätta på mig "skygglappar" o bara gå förbi allting när jag är ute. Jag kan inte skylla på dålig syn, kanske bra förstås, men, men...

Bra att det kommer göras en undersökning på hjärtat. Super att du blev tagen på allvar. Du ser, det går om man bara träffar rätt läkare.

Kramar!