tisdag 13 juli 2010

Inte helt psykosomatiskt - än så länge

Läkarbesöket igår gick bra, satt först i ett överhettat väntrum med andra svettiga patienter. En sköterska tog ett EKG och så fick jag gå in till doktorn. EKG var normalt men däremot hittade hon ett svagt blåsljud på hjärtat så nu ska de göra ett arbets-EKG på fys-kliniken. Ordet psykosomatiskt kom aldrig på tal. Däremot är jag orolig för hur det här arbets-EKG´t ska utföras. Man sitter på en cykel med EKG-ploppar på kroppen. Och då måste man väl sitta näck? Och hur roligt är det att sitta på en cykel med brösten dinglande??? Jo-ho, det blir att åka av.

Jag sover dåligt, är rastlös och okoncentrerad, pratade med min far förut och nervositeten blev än större. Jag är några millimeter från att börja hetsäta, det känns som att om jag stoppar något i munnen och liksom täpper till så kommer ångesten att lindras. Jag vet ju att det inte är så. Säkert blir det till att jag tar en-två Oxascand fast jag inte borde. Ser min mormor sitta i en stol neddrogad av lugnande tabletter. Jag vill inte bli som hon. Men samtidigt vill jag lindra min ångest. Hjälp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det låter för jävla jobbigt. Rastlöshet är nästan värst av allt, den tar bort allt fokus och vad har en då för chans att stå emot något?

Jag hoppas att det blir bättre för dig. Och att du inte behöver sitta naken på cykeln.

Kram!

S sa...

Hemskt att behöva känna så. :(

Bra iallafall att de tog dig på allvar och ska kolla hjärtat mer. Bara för säkerhets skull.

Kram!

Ylva sa...

Nä helt naken sitter du inte. Du får ha BH på dig.

Miriam sa...

Det låter bra att jag inte behöver sitta näck...
Jag är fortfarande rastlös och hetsätbenägen, men still going strong! Kram till er alla!