onsdag 7 juli 2010

Kvällen

Nu har dagen gått över till att bli kväll, och snart börjar kvällens fotbollsmatch. Och fotboll är skoj, tycker min man..., men jag har inget emot att sitta och slötitta i brist på annat. Jag är riktigt godissugen dessutom, får se hur länge jag klarar av att stå emot innan jag rusar till köket och plockar fram godis.

Vi har varit ute och gått en sväng på gärdet min man och jag, det var trevligt fast jag är lite tyst i dag, orkade inte prata så mycket.

Mötet med läkaren gick bra, terapeuten var med också. Läkaren är verkligen väldigt trevlig.
Vi ändrade lite på medicindoserna. Jag började gråta där inne men jag sa till henne att jag inte upplever mig deppig utan bara väldigt ledsen.

Jag känner mig väl omhändertagen och tagen på allvar. Ikväll är jag mest bara trött och utmattad, både av diskussionen och även av alla mina promenader som suger musten ur mig. Nog om det, nu ska det tittas på fotboll, det är skönt avkopplande efter allt psyksnack.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man vill säga så mycket. Men föga hjälper.
Att vara sådär ledsen, utan att vara deppig. Jag vet precis vad du menar.
Skönt att du verkar ha vettig hjälp.

LillaMy sa...

Ibland kan tystnaden var skön också.

Vad glad jag blir över att läkarsamtalet gick bra. Det är verkligen bra för måendet när man träffar på läkare som är förstående och tar en på allvar och gör sitt bästa för att hjälpa till. Och det gör inget om man gråter, ibland är det nog till och med bra att få ut lite av de ledsna känslorna.

Hoppas du får en god natts sömn nu. Godnattkramar.