fredag 6 augusti 2010

Dåligt samvete

Är fortfarande sjukskriven och det känns så där när jag vet att de har fullt upp på jobbet utan mig, men det kan ju inte hjälpas, jag hade ju inte känt så här om jag hade maginfluensa eller något fysiskt, utan det är bara för att det är psykiskt som det känns som jag sviker och borde skärpt till mig och gått till jobbet.

Idag har jag fått ECT igen och blev rätt utslagen i flera timmar efteråt. Min son kom och hämtade mig och skjutsade hem mig, han är så snäll min lille pojk. Hemma sov jag lite och har sedan dess latat mig rejält. Och nu sitter jag och smäller i mig choklad. Mmm.

8 kommentarer:

Ylva sa...

Vad snäll han är. :D Choklad är gott.

S sa...

Du har all rätt att ta igen dig just nu.

Angående bloggen:
Gå till första sidan på bloggen. Uppe till höger, bredvid "logga ut", finns knappen "design" Du kommer till en sida med flera flikar, gå in på "inställningar". På första fliken där "grundläggande" står det överst "bloggverktyg" och där hittar du en länk "exportera blogg". Då kommer du till en sida där du klickar på "hämta blogg". Sedan sparar du den på din dator.

Filen kan öppnas i en webbläsare men blir inte som en blogg i utseendet, men du har alla dina inlägg i text i en enda lång rad, och längre ner i filen alla kommentarer. Det ska gå att förvandla filen till en blogg igen genom att importera den tillbaka till blogger, men jag har inte tänkt så långt att jag vet vad jag skulle använda det till. För nu är jag nöjd med att ha mina texter sparade.

Anonym sa...

Jag tror det är rätt vanligt att bära på mer skuld när det handlar om psykisk sjukdom. Även vi psykfall har ju internaliserat samhällets normer om vad som är bra och dåligt. Men jag hoppas att du förstår att du inte kan hjälpa att du är sjuk.

Kram!

Maria sa...

Jag känner igen den där känslan. Det är okej att vara hemma om det är fysiskt men inte om det är psykiskt. Det har säkert med alla inpräntade fördomar att göra och hur samhället ser på "oss" som mår dåligt i själen. FK verkar ju dessutom tänka likadant. Är jag hemma och kräks så är det en självklarhet att jag inte ska jobba men mår man psykiskt dåligt så ska man kämpa tills man kroknar. Jag har själv inget problem med FK men vet att många andra har det.
Kramkram

Miriam sa...

Ylva: Jo, jag har en snäll man..:-)
S: Ska försöka det där med bloggen nu.
Charlyene: Jo, jag känner stor skuld inför min familj att det är så struligt med mig. Jag drömde i natt att min man bara försvann för att aldrig komma åter. Läskigt!
Maria: Jag får försöka hjärntvätta mig i helgen: Det ER ok att vara hemma. Det ER ok att vara hemma. Du har LIKA stor rätt som andra. Om dina arbetskamrater pratar skit är de inget att ha!!

S sa...

Du får kolla en bit ner under "svamlet", där finns alla dina inlägg och ännu längre ner kommentarerna.

Men för att se bloggen som en blogg måste du importera den i något bloggprogram, tillbaka till blogger igen eller wordpress eller något.

LillaMy sa...

Du är inte sämre människa för att du är hemma från jobbet p.g.a. psykisk sjukdom. Tyvärr önskar man ibland att man istället hade brutit ett ben eller nå´t för då hade åtmisntone folk förstått på ett annat sätt. Psykisk sjukdom syns ju inte alltid utåt tyvärr. Försök att släpp jobbtankarna. Du har RÄTT att vara sjukskriven.

Stor Kram på dig!

LillaMy sa...

JA, jag vill verkligen bli av med äs o hela skiten rent ut sagt. Jag ska kämpa nu, ännu mera om det går. Och det ska du med. Vi kan förändra!!

Godnattkram!