tisdag 10 augusti 2010

Helt plötsligt har jag fått grått hår. Det bara kom. Över en natt så att säga. Jag vet inte vad som har hänt. Har jag grubblat så mycket så håret har blivit grått? Kan det det? Jag vet inte om jag vill ha grått hår. Är liksom inte redo mentalt tror jag. Allt liksom går sönder kring mig. Och så ringde jag frissan för att fråga om de kunde göra några ljusa slingor så det gråa skulle drunkna liksom. Jo, det kunde de. För 1200,-. Jomenvisst. Och pengar växer inte på träd här hemma hos oss. Men jag måste till frissan.

3 kommentarer:

Ylva sa...

Visst är det läskigt när dom tittar fram. Hoppas gör ett fint jobb synd bara att det kostar så himla mycket pengar.

Anonym sa...

Underligt. Och lite skrämmande. Jag förstår ditt behov av att gå till frissan, men 1200 spänn är mycket pengar... :(

Kram!

S sa...

Det är ganska så ärftligt hur tidigt i livet man får grått hår. I vissa fall kan stark stress av något slag påverka så att man tappar sina normalfärgade hår och så är det de gråa kvar.
http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article357404.ab

Det låter knepigt att behöva anpassa sig så där plötsligt. Man tänker ju att grå hår = gammal, fast en del får t.o.m. grå hår som tonåringar. Det är konstigt när ens kropp förändras bara sådär.