söndag 15 augusti 2010

Köra bil

Idag försökte jag köra bil. Jag envisades med detta fast min dotter sa att jag skulle låta bli. Det gick så där. Har svårt med avstånd och koppling. Men vi kom fram. Hem körde min dotter. Vi var bjudna till en gammal bekant och jag hade ingen lust att åka dit. Jag har som oftast ingen lust att åka någonstans. Den här helgen har jag varit lite låg och ingen ork eller entusiasm att göra något alls. Vi stannade där exakt två timmar, då var jag utmattad och trött och ville hem. Det bästa är att vara bortbjuden för då kan jag åka hem bäst jag vill. Det värsta är att ha folk här hemma eftersom jag blir stressad av att de aldrig går hem. Så jag har slutat bjuda hem folk. Tråkigt men sant. Jag trivs bättre i min ensamhet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Modigt att du vågade dig på att köra! Själv har jag inte kört på flera år, så det är nog ingen bra idé att sätta mig bakom ratten. Dessutom är jag så ouppmärksam att jag undrar hur i helvete jag överhuvudtaget fick godkänt på uppkörningen.

Kram!

S sa...

Ja, modigt av dig köra alls. Jag har inte ens tagit körkort, kör in i saker när jag cyklar, skulle vara en ren trafikfara.

Tror jag vet vad du menar med att det är bättre att gå bort till folk än att ha dem hemma. Det känns så oartigt att köra bort dem och så sitter man där och det känns som att man ska svimma eller få ett tokutbrott. Usch.

Kram!

Miriam sa...

Charlyene: Ja det värsta är väl att man är så ouppmärksam....Jag lät min dotter köra bilen sen... Kram!
S: Ja det var modigt, jag tänkte att jag SKA bevisa att jag kan! Ett omoget beslut. Får nog vara passagerare efter detta... Kram