söndag 22 augusti 2010

Morgon: Vaknade 08:30 till ett tomt hus. Make + son = golfresa. Vaknade till en jävla envis flugjävel som gick på mitt ansikte. Sedan upp och äta en god frukost med DN som sällskap.
Förmiddag: En lång runda kring ån med transdance i öronen, blev svettig = bra. Fick med mig dottern hem från stan, hon hade festat tills klockan 04:30 i natt och haft skitroligt. Berättade allt för mig. Hemma åt hon kotletter, sås och potatis från igår, jag tog två mackor och kaffe.
Lunch: Ingen mat än. Bara vilat på soffan med ögonen stängda, sedan flugjakt och lite strykning. Inte tänker man på hur klädesplaggen är att stryka när man shoppar. Inte kul att stryka när det är massa jävla veck. Ska försöka att inte köpa sådana kläder.

Senare idag: Vet inte vad jag ska äta. Vill inte ha järpar och sås. Är ensam sedan, dottern åker in till stan igen. Jag kanske går ut en sväng till. Är rastlös och allt är städat. Göra ett besök i skogen.

5 kommentarer:

S sa...

Usch för flugor!
Ja visst borde man tänka på strykandet när man handlar, fast jag har gjort det mer och mer på senare tid. Trikå eller sånt som bara kan hängas slätt. Det är trist när saker bara blir hängande i garderoben för att man inte har lust att stryka.

Jag vet heller inte vad jag ska göra till middag idag, men Mannen gillar god mat så något blir det väl.
Kram!

Ylva sa...

Stryka vad är det? ;) Nä nån sån syssla håller jag inte på med. :)

Anonym sa...

Jag tycker det är rätt avslappnande att stryka, fast inte om det är för krångligt förstås. Jag är glad att jag är en sådan som inte gillar för komplicerade kläder, mest t-shirts och jeans. Det är enklast så. :)

Miriam sa...

S: Jo, nu blir det enklare kläder när jag shoppar, ska gå förbi H&M i morgon, är sugen på nåt...
Ylva: Ja inte är det roligt, men nödvändigt.... :)
Charlyene: Jo det kan ju vara lite terapi i att stryka men idag var det mest irriterande, bara massa krångliga kläder, jag borde nog också gå över till jeans och t-shirt.

LillaMy sa...

....och kanske plocka lite kantareller om du gillar det. Åt varma mackor med svampstuvning går. Mumma!