söndag 29 augusti 2010

Varför kan inte min hjärna var skarp och samlad med fokuserat innehåll? Som andra bloggare verkar ha. Med intelligent innehåll. Alla verkar så intelligenta. Min hjärna är splittrad, virrig, osammanhängande, tom, full, trött. Jag tänker bara i lösryckta meningar som inte verkar hänga ihop.
Jag skulle kunna berätta om min syster som jag har tappat kontakten med och idag får jag läsa på Facebook att hennes son fyller år. Och jag visste inte om det. Min hjärna hänger inte med. Alla fyller år och jag har stora minnesproblem och det gör mig sorgsen. Sorgsen, ledsen. Vad ska det bli av mig? Och ska min syster och jag aldrig komma nära igen, så som vi var en gång? Hon håller sig undan, jag gissar att hon nog inte orkar med mitt psykiska tillstånd.
Så kan jag berätta att jag har en trött kropp men att jag nog måste ut och hämta hem cykeln på tågstationen, den har stått där bra länge nu. Jag orkar egentligen inte gå men jag tvingar mig. Har redan gått en lång promenad på morgonen. Jag har svårt att koppla av här hemma. Försökte ligga på sängen ett tag men ögonen rullade bakom stängda ögonlock. Rastlös. Varför kan jag inte hitta någon ro? Varför kan jag inte hitta ro till att läsa böckerna jag lånat/köpt? Läsa aftonbladets bilaga? Nu går jag.

6 kommentarer:

LillaMy sa...

Jag gillar din blogg i alla fall, hur virrig du än tycker att du är. Och vet du....det är friskt att vara lite virrig och snurrig i tankarna, det är jag med....

Stor kram.

Anonym sa...

Du är inte ensam om att känna så. Jag tycker inte att min blogg har speciellt mycket vettigt innehåll heller, och när jag försöker skriva något tar det lång tid för min hjärna inte vill fokusera. Jobbigt läge, men inte så mycket en kan göra åt det.

Kram!

Miriam sa...

My: Tack för dina snälla ord! Jag får väl fortsätta att virra omkring...:)

Miriam sa...

Charlyene: Förstår att det kräver mycket av dig för att skriva, du skriver verkligen bra, det tycker jag. Kram!

Ylva sa...

Du är inte ensam om att känna så. Jag har inte heller något vettigt att skriva känns det som. Så min blogg blir "torr" ibland.
www.lejisi.se

S sa...

Det kan ta mig en timme att skriva ett blogginlägg bara för att min hjärna snurrar iväg hela tiden. Jag tycker iallafall om att läsa din blogg.