måndag 16 augusti 2010

Så ledsen

Jag är så ledsen idag. Sitter på jobbet och kämpar med att hålla tårarna borta. Jag kan inte tänka. Det är som gröt i huvudet. Jag känner inte igen mig i mitt datorprogram jag jobbar i. Vet inte hur jag gör saker jag har gjort tusen gånger tidigare. Jag förstår inte vad kollegorna menar. Sitter och det är helt tomt i huvudet och jag känner mig så dum.

Det är nog dags att höja sjuksskrivningsgraden, eller vad tror ni? Hur var det när ni blev sjukskrivna på heltid? Det känns som att jag med alla mina mediciner och mina sjukdomar har nått gränsen för vad jag klarar av. Snyft. Hjälp.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag blev sjukskriven på heltid med en gång, men å andra sidan var jag student då. De första månaderna gick jag omkring som i en dimma, så jag minns inte riktigt hur det var. Men är du sjuk, så är du sjuk, och då är du väl sjuk mer än bara en stund varje vecka, eller?

Kram!

Anonym sa...

Jag blev också sjukskriven på heltid på en gång, visserligen har jag inget jobb, nyss varit mammaledig. Kramar till dig

Anonym sa...

Hur mycket är du sjukskriven? Jag har pendlat i min sjukskrivning en del men är nu sjukskriven på halvtid... Och det funkar någorlunda. Har varit sjukskriven sedan november förra året, men bara heltid under en månads tid.
Tycker du ska prata med din läkare.
För att sitta i en tunnel med tårar i halsen, på arbetet är inget att rekommendera.

Miriam sa...

Tack för svar, nu har jag kommit hem men är lika uppgiven över min situation. Jag jobbar 75 % och har 25 % sjukersättning. Jo, det är väl som du skriver Charlyene - jag är sjuk så är jag sjuk hela tiden och inte bara en stund. Jag får prata med min läkare och min man får väl bara vänja sig vid att jag inte orkar 75 %.