torsdag 26 augusti 2010

Några dagar har gått, kommer knappt ihåg vad jag har gjort. Men igår träffade jag i allafall min läkare och vi pratade ECT. Jag får inte underhålls-ECT eftersom jag som oftast snedtänder på det, men jag har fått ett telefonnummer direkt till ECT-personalen och kan få ECT på en gång när jag blir dålig. Det kändes som en bra deal. Jag har en toppenläkare - verkligen, jag får njuta så länge hon har hand om mig. På eftermiddagen kom arbetsterapeuten och det blev KBT för hela slanten. Jobbigt som fan, men har jag sagt att jag vill ha hjälp så får jag stå för det. Jag frågade henne om hon visste vad som hänt min terapeut, och fick då till svar att hon trodde det var nån slags influensa...Ja-ha, hon var inte död med andra ord...som jag trodde. Känner mig lugn efter det svaret.

Blev sjukskriven ytterligare 25 % och det känns mycket bra för mig. Jag har inte vågat berätta om det på jobbet, chefen är på semester men kommer tillbaka på måndag, ska berätta då.... Jag lär inte bli poppis, men det är jag ju inte från början heller så det spelar ingen roll.

Idag när jag kom hem från jobbet var jag jättestressad, dottern var hemma, det var rörigt, jag kände mig hetsigt godissugen, ville inte ut och gå min jävla långa promenad, allt var bara kaos, hysterisk kände jag mig. Nu har jag tagit 2 Oxascand och jag tycker att det har lugnat sig lite. Kan inte tänka. Ska gå och lägga mig snart. Sova bort resten av den här skitdagen.

Det som inte var skit var att jag träffade min son och vi köpte presenter till dottern som fyller år snart och som ska flytta till Lund. Presenterna ska överlämnas i morgon när vi ska äta pizza. Ska jag våga äta pizza? Hujedamej och god natt!

4 kommentarer:

LillaMy sa...

Klart du ska äta pizza, det kan bli vår bådas utmaning i helgen! (ska också äta det). Egentligen är det ju mums, eller hur?

Vad det gäller jobbet försök att skita i vad de andra tycker och tänker. Jag vet, det är svårt. Men du behöver din sjukskrivning och punkt med det. Sedan kan de tycka och tänka vad de vill. Du är bra, och du tar hand om dig själv och du är inte sämre för att du blivit fortsatt sjukriven ett tag framöver. Glöm inte det!

Stor kram!

S sa...

Jag håller med om allt My skriver. Och det låter ju bra att du kan ta kontakt med ECT:n omedelbart om du skulle bli dålig. Ibland mår man bättre av att bara veta att det finns en lösning där om man behöver.

Kram!

Miriam sa...

My: Jo vi kanske kan sporra varandra den här helgen, jag ska äta pizza, det ska jag!
Jag ska berätta för arbetskamraterna senare idag tänkte jag, måste fika först..:) och vet du - det är tårta till kaffet - men det kanske är överkurs....Kram!

Miriam sa...

S: Jag tror också att bara vetskapen om att jag kan ringa ECT-personalen hjälper mig att må bättre. Jag känner stöd från psyk-vården, verkligen. Kram!