söndag 13 september 2009

Vem bryr sig?

Ja, vem bryr sig egentligen? Känner en stor tomhet i mig och funderar mycket på om jag ska avsluta terapin. Jag har legat i sängen idag och stirrat ut genom fönstret och tänkt på hur kort mitt liv är och hur svårt det är att leva. Och ju mer kontakt jag har med psyk ju svårare tycker jag att det är. Jag känner att jag måste rättfärdiga mina känslor, förneka dem och be om ursäkt för att jag tänker som jag gör. Jag skulle vilja leva i ensamhet. Jag orkar inte konfrontera mig hela tiden med andra människors uppfattning och åsikter hela tiden.

2 kommentarer:

S sa...

Just nu är jag uppe och flyger bland molnen men jag minns det där också... när man blir så oändligt utmattad av att alltid vara den som är fel, missanpassad, måste uppfostras. Får man aldrig bara vara?

Önskar dig en ljusning...

Miriam sa...

Tack så jättemycket för din kommentar. Nu sitter jag på jobbet och ska försöka klara av en dag här.
Igår kom min man hem till slut och jag fick många kramar och lite massage och så ljusnade det lite. Vad skulle jag gjort utan honom?